11 maja 2024

Moto One – Portal motoryzacyjny

Informacje, Opinie i Ciekawostki z Auto moto

Suzuki Swift Sport Hybrid – czym różni się od „zwykłej” wersji?

3 min read

Suzuki Swift niezmiennie pozostaje jednym z najchętniej kupowanych samochodów segmentu B. Japoński producent stara się jednak zainteresować tym modelem nie tylko panie, ale też młodych ludzi, którzy za kierownicą szukają przede wszystkim emocji. Stąd wprowadzenie do oferty arcyciekawej wersji Suzuki Swift Sport Hybrid. Sprawdź, czym różni się ona od zwykłego Swifta najnowszej generacji.

Sportowe akcenty zewnątrz…

Suzuki Swift Sport Hybrid ( https://mmcars.suzuki.pl/auto/samochody/Swift-Sport-Hybrid ) różni się od „cywilnych” wersji tego modelu kilkoma charakterystycznymi i bardzo efektownymi elementami nadwozia. Przede wszystkim uwagę przykuwa podwójna końcówka wydechu oraz tylny zderzak z dyfuzorem – już po tym można poznać, że mamy do czynienia ze specjalną wersją o nieprzeciętnych osiągach. Sportowy design dopełniają duże felgi aluminiowe oraz atrakcyjne wersje kolorystyczne, gdzie dach ma inną barwę niż pozostała część nadwozia.

Zobacz również   Awarie zawieszenia: wpływ uszkodzonych wahaczy na samochód

…i w środku

Sportowych akcentów nie brakuje także we wnętrzu Suzuki Swift Sport Hybrid. Szczególną uwagę warto zwrócić na półkubełkowe fotele, które są bardzo rzadko widywane w samochodach tej klasy. Producent zastosował je nie tylko dla wywołania efektu WOW, ale także z przyczyn czysto praktycznych. Takie fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne podczas dynamicznego wchodzenia w zakręty, co akurat w tej wersji jest jak najbardziej potrzebne.

Rewelacyjna jednostka napędowa

Wiele samochodów z dopiskiem „Sport” w nazwie rozczarowuje osiągami, jednak ten problem zdecydowanie nie dotyczy usportowionej wersji Suzuki Swift. Japońscy inżynierowie zastosowali w tym modelu wszystko, co najlepsze w aktualnej gamie producenta.

Sercem jest silnik benzynowy 1.4 BOOSTERJET rozwijający moc 129 KM oraz oferujący moment obrotowy na poziomie 235 Nm. Silnik współpracuje z sześciobiegową, manualną skrzynią – warto podkreślić, że przekładania jest niezwykle precyzyjna, a krótkie przełożenia zwiększają przyjemność z jazdy i pozwalają w pełni wykorzystać potencjał mocnej jednostki napędowej.

Zobacz również   Zużyte sprzęgło hydrokinetyczne – awaria i sposób naprawy. czy trzeba kupować nowe?

A jest co wykorzystywać, o czym najlepiej świadczą osiągi tego samochodu. Suzuki Swift Sport Hybrid pierwszą setkę uzyskuje w czasie 9,1 sekundy. Z kolei maksymalna prędkość, do jakiej można rozpędzić to auto, wynosi 220 km/h.

Układ mild hybrid dla ograniczenia zużycia paliwa

Suzuki Swift Sport Hybrid wykorzystuje technologię napędu hybrydowego, nazywanego „miękką hybrydą”. Innowacja polega na zastosowaniu 48-woltowego startera/generatora ISG 10kW, który wspomaga silnik spalinowy dodatkowymi 50 Nm momentu obrotowego. Całość układu uzupełniają akumulator litowo-jonowy oraz przetwornica (z 48V do 12V).

Dzięki tej technologii Swift w sportowym wydaniu zużywa bardzo małe ilości paliwa (w cyklu mieszanym bez trudu osiągniemy wynik w okolicy 6 litrów na setkę), a dodatkowo udało się istotnie ograniczyć emisję szkodliwych spalin.

Zobacz również   Ciężarówka na lng – czy samochód ciężarowy na skroplony gaz ziemny się opłaca?

Chcesz sprawdzić Suzuki Swift Sport Hybrid w realnych warunkach drogowych? Już teraz umów się na jazdę testową w jednym z salonów autoryzowanego dealera japońskiej marki – MM Cars Suzuki w Katowicach, Zabrzu, Lubinie oraz Warszawie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.