czw. Kwi 9th, 2020

Moto One – Portal motoryzacyjny

Informacje, Opinie i Ciekawostki z Auto moto

Montaż akumulatora – ważna kolejność

2 minuty czytany

Wydawać by się mogło, że nie powinniśmy mieć większych problemów z montażem akumulatora, ale nie wszyscy wiedzą jak to robić. Problemem często jest już zlokalizowanie akumulatora w samochodzie, a co dopiero jego wymiana?

Nie wszystkie samochody mają akumulatory pod maską jak to zwykle bywa. Można znaleźć samochody, w których akumulatory montowane są w bagażnikach albo pod siedzeniem. Można znaleźć też takie auto, które ma akumulator montowany przy przednim błotniku. Dostęp do akumulatorów jest często utrudniony. Dawnie odłączenie akumulatora i kolejność nie miały żadnego znaczenia. W samochodach nie było tyle elektroniki, co dzisiaj, dlatego nikt nie musiał się tym martwić. Sytuacja dzisiaj jest o wiele bardziej skomplikowana, dlatego trzeba robić to bardzo ostrożnie, a wtedy nie będziemy mieć poważnych problemów z samochodem, który nagle nie będzie chciał jechać. Najpierw trzeba odłączyć od akumulatora biegu ujemny, czyli minus. Później bierzemy się za plusową klemę. Jeśli podłączamy samochód to robimy odwrotnie, czyli plus i minus. Chodzi o to żeby podczas odłączania akumulatora nie doszło do zwarcia, dlatego staramy się to robić tak żeby takich problemów uniknąć. Pamiętajmy o tym, że nawet mały akumulator to duża masa i trzeba go bardzo dobrze przymocować żeby podczas hamowania nam nie wypadł i komuś nie zrobił krzywdy.


Jak dbać o akumulator zimą?

Jeśli jeździmy po mieście na krótkich dystansach to trzeba przed zimą akumulator doładować. Wtedy będzie w stu producentach naładowany i nie będzie sprawiał nam podczas mrozów żadnych problemów. Jeśli nie jesteśmy pewni jak wygląda sprawność naszego akumulatora to trzeba jechać do mechanika, który sprawdzi jego napięcie. Wtedy w razie problemów można będzie wymienić wcześniej akumulator i w mroźny dzień nie zaskoczy nasz nagle. Trzeba przed zimą wyczyścić klemy, bo często śniedzieją. Jeśli są zaśniedziałe to nie przewodzą tak prądu i nie doładowują się tak jak trzeba, co oznacza, że będą nam zimą sprawiały dużo problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *