Marketing wideo i co z nim zrobić
3 min readNie jest łatwo doprowadzić firmę do zysków, z których możesz czerpać, ale to nie znaczy, że nie możesz tego zrobić.
Po prostu wykorzystaj marketing na swoją korzyść i zadbaj o innowacyjność swoich kampanii. Świetnym sposobem na to jest wykorzystanie marketingu wideo, a ten artykuł powinien poprowadzić Cię przez kroki, które musisz podjąć.Postaraj się stworzyć film o profesjonalnym wizerunku. Oznacza to, że należy unikać korzystania z efektów dostępnych w programach, takich jak Windows Movie Maker i inne podstawowe oprogramowanie. Uprość edycję, po prostu wycinając lub rozpuszczając na czarnym ekranie, zamiast używać standardowych efektów edycyjnych.Możesz tworzyć filmy, aby pokazać klientom, jak korzystać z Twoich produktów. Pomożesz rozwiązać problemy dotychczasowych klientów, ale także przyciągniesz nowych klientów, którzy zobaczą, że masz rozwiązanie, którego potrzebują.Jednymi z najskuteczniejszych sposobów na zdobycie odbiorców swoich filmów będą reklamy w mediach społecznościowych lub kody QR, które przekierują ludzi do Twoich filmów. Osoby, które zobaczą te reklamy, będą już miały środki (i prawdopodobnie czas), aby obejrzeć wideo. Jeśli im się spodoba, mogą natychmiast udostępnić link znajomemu, dając filmowi Twojej firmy jeszcze jedną ekspozycję!Nie zakładaj, że musisz zatrudnić profesjonalną ekipę wideo lub wypożyczyć profesjonalny sprzęt. Jeśli napisałeś własne treści, masz cichy pokój i kamerę internetową lub aparat cyfrowy zdolny do nagrywania wideo, możesz to zrobić sam! Wykonaj kilka wersji próbnych i prześlij je do YouTube, ale tylko do prywatnego oglądania. To pozwoli Ci zobaczyć, jak zrobić to dobrze, tak aby nikt nie widział Twoich prób i błędów.Nie odkładaj wideomarketingu tylko dlatego, że nie masz idealnego sprzętu. Inwestowanie w wysokiej jakości kamery, mikrofony i oprogramowanie do edycji to ogromne zobowiązanie, na które możesz nie być gotowy. Zamiast tego skup się na jakości treści swojego filmu, projektując go tak, aby przyciągał widzów.
Po rozpoczęciu kampanii wideo i stwierdzeniu, że przyciąga ona klientów, możesz zdecydować, czy zainwestować w drogi sprzęt.Jeśli Twoi widzowie ciągle zadają podobne pytanie, nagraj film, który bezpośrednio odnosi się do ich obaw.
Strona z najczęściej zadawanymi pytaniami w Twojej witrynie to sprytne posunięcie, ale tworzenie filmu jest jeszcze mądrzejszym. Będą mieli więcej niż jedną opcję wyszukiwania informacji.Im więcej informacji możesz zebrać z analiz i innych narzędzi internetowych, tym bardziej możesz ulepszyć swoją obecną strategię. Wykorzystaj te informacje, aby ulepszyć treść i produkcję swoich filmów oraz publikować nowe filmy. Pamiętaj, że ten proces powinien być kontynuowany w nieskończoność. Nigdy nie osiągniesz pełnej perfekcji. Zawsze powinieneś dążyć do więcej.Dobrą wskazówką dotyczącą marketingu wideo jest po prostu skorzystanie z tego i pozostawienie rezerwacji pod drzwiami. Być może odłożyłeś marketing wideo, ponieważ jesteś zbyt nieśmiały lub czujesz, że brakuje ci obecności. Nie ma znaczenia, czy jesteś nieśmiały, tak naprawdę potrzebujesz tylko solidnego materiału, a Twój film będzie skuteczny.Upewnij się, że każdy film zawiera wyraźne wezwanie do działania. Poinformuj widzów, gdzie znajdują się Twoje produkty i usługi, i nalegaj, aby podjęli natychmiastowe działania. Jasno wyjaśnij, jak się do tego zabrać. Skuteczne jest przejście od razu do sedna, więc kończ każdy film bezpośrednim wezwaniem do działania.Teraz, gdy już wiesz, co zrobić, aby rozpocząć kampanię marketingową wideo, wszystko, co musisz zrobić, to zabrać się do pracy! Wykorzystaj to, co już wiesz, aby Twoja kampania odniosła wielki sukces. Bądź silny i wytrwały, a powinieneś szybko znaleźć sukces, o jakim marzyłeś.