22 grudnia 2024

Moto One – Portal motoryzacyjny

Informacje, Opinie i Ciekawostki z Auto moto

Gdzie sprawdzić auto przed kupnem w Poznaniu i okolicach?

4 min read

Jeżeli chce się mieć pewność, że samochód używany, który kupujemy, jest naprawdę sprawny technicznie, konieczne jest jego dokładne sprawdzenie. Najlepiej, aby odpowiadała za nie osoba z doświadczeniem, wiedzą, ale także odpowiednim sprzętem.

Zaliczymy do niego m.in. miernik grubości lakieru czy miernik wysokości bieżnika opon. Samo sprawdzenie samochodu jest jednak zadaniem bardzo wymagającym, a do tego sami sprzedający stosują liczne sztuczki, by zmylić naszą uwagę. Jedną z nich jest samodzielne prezentowanie uszkodzeń – niewielkich rys czy otarć. Mamy wtedy wrażenie, że sprzedawca jest uczciwy i sam prezentuje wady pojazdu, lecz niektórzy robią tak dlatego, aby świadomie zmniejszyć czujność osoby sprawdzającej, która skupia się już tylko na tym, co jest jej prezentowane, dzięki czemu spada szansa na to, że dostrzeże ona pozostałe, często znacznie bardziej poważne problemy z danym pojazdem.

Jak sprawdzić samochód przed zakupem?

Należy zacząć od powłoki lakierniczej. Powinna być ona sprawdzona miernikiem grubości lakieru, w celu sprawdzenia, czy w danych miejscach samochód nie był ponownie lakierowany. Dodatkowo warto obserwować kolor lakieru – jeżeli w jakimś miejscu jest on, chociaż odrobinę inny, często oznacza to znów ponowne lakierownie. O naprawie poszczególnych elementów samochodu często informują szpary między nimi a innymi elementami – jeżeli nie są one równe, często jest to oznaka demontażu, w celu naprawy danego elementu.

Zobacz również   Wymiana przegubu w Tesla Model X: Najważniejsze informacje i wskazówki

Dodatkowo, w przypadku powłoki lakierniczej, poza rysami i drobnymi uszkodzeniami, warto poszukiwać również, nawet bardzo niewielkich, oznak rdzy.

W następnej kolejności warto skupić się na oponach, na których stoi dany samochód. Powinny być one relatywnie nowe, mieć nie więcej, niż kilka lat, a wysokość bieżnika powinna wynosić nie mniej, niż 3-4 mm – to minimum, jeżeli myślimy o bezpiecznym powrocie już danym samochodem. Jednak jest to wartość, która i tak zmusza do szybkiej wymiany opon na nowy komplet, warto więc, aby była ona jeszcze większa.

Warto sprawdzić również zużycie opon i jego równomierność na jednej osi. Jeżeli zużycia nie są równomierne, może to wskazywać na problemy z geometrią pojazdu. W takim przypadku niekoniecznie będzie możliwe jej ponowne, odpowiednie ustawienie, natomiast same opony, nierównomiernie zużyte, będą nadawać się jedynie do utylizacji, nawet jeżeli są nowe a ich bieżnik niewiele zużyty.

W dalszej części dobrze skupić się na wnętrzu samochodu. Warto sprawdzi wyposażenie, jego jakość, kompletność, a także zużycie. Wysokie zużycie wnętrza, jak kierownicy czy drążka zmiany biegów, względem niskiego przebiegu może realnie wskazywać na to, że samochód miał cofany licznik.

Zobacz również   Tesla Model X: Wymiana baterii w pilocie zapewnia wygodę i oszczędność

W następnej kolejności kluczowe jest zdecydowanie się na jazdę testową. To podczas niej należy sprawdzić, jak samochód się prowadzi, jak przyśpiesza i jak hamuje. Dodatkowo warto obserwować nieprzewidziane zdarzenia, jak nagłe spadki mocy, sposób działania skrzyni biegów (czy jest precyzyjny) oraz wszelakie odgłosy wydawane podczas jazdy, które mogą być objawem technicznych problemów.

Jazdy testowe najlepiej odbywać na zimnym silniku, lub w ogóle w zimie. To wtedy silniki dają więcej oznak realnych problemów, ale część z nich znika, gdy silnik się odpowiednio rozgrzewa. Dlatego, jeżeli po przyjeździe na miejsce oględzin, czeka samochód już odpalony, należy zastanowić się, dlaczego?

Jazda testowa każdego powinna dodatkowo zaprowadzić do ASO, warsztatu lub na stację kontroli pojazdów, gdzie, poza oględzinami podwozia, warto zdecydować się również na podłączenie samochodu do komputera diagnostycznego, w celu ustalenia, czy samochodu dotyczą jakieś błędy i problemy?

Jak sprawdzić historię samochodu używanego?

Sprawdzanie historii samochodu używanego nie jest zadaniem trudnym ani kosztownym. Wystarczy znaleźć odpowiednią platformę, na której rozkoduje się numer VIN – a część z nich oferuje swój usługi nawet za darmo. Do sprawdzenia historii samochodu będzie potrzebny numer VIN samochodu, numery rejestracyjne oraz data pierwszej rejestracji.

Taki rozkodowanie numer VIN pozwala dowiedzieć się, kiedy samochód zmieniał właścicieli, jaki ma zarejestrowany przebieg, czy brał udział w wypadkach i kolizjach, a jeśli tak – pozwala dowiedzieć się o nich znacznie więcej, w tym gdzie i kiedy miały miejsce, lub ile wynosiła szkoda i które części samochodu zostały uszkodzone.

Zobacz również   Wymiana wybieraka w Honda Accord - jak to zrobić?

Firmy sprawdzające samochody używane

Jeżeli nie chcemy samodzielnie sprawdzać samochodu używanego, lub jest od nas oddalony o wiele kilometrów, można zlecić sprawdzenie auta przed kupnem w Poznaniu. Usługi tego typu, na terenie całego kraju, realizuje wiele firm, w tym Moto Controler.

Wystarczy zgłosić się do wybranej firmy, opłacić wybrany przez siebie pakiet usług i przesłać ogłoszenie, którym jesteśmy zainteresowani. Pozostałe działania są w rękach ekspertów zatrudnionych w danych firmach. Umawiają się oni z właścicielami samochodów najszybciej, jak to możliwe – dzięki temu raport z oględzin drogą internetową najczęściej trafia do klienta w ciągu 48 godzin.

Sam specjalista dokładnie sprawdza samochód, wykonuje wiele realnych zdjęć pojazdu, a na koniec dodatkowo udziela odpowiedzi na najważniejsze pytanie – czy jego zdaniem, w realnym stanie, samochód wart jest zakupu, czy nie? To idealna pomoc dla osób, które same nie byłby w stanie tego określić, nawet na podstawie dokładnych danych dostarczonych przez danego eksperta (zawsze dostępne są one w przesłanym raporcie).

Dodaj komentarz

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.